Esta setmana hem començat les activitats del projecte XarCES amb el taller Històries de Vida, una iniciativa de sensibilització sobre migració que ha sigut possible gràcies a AVSA (Associació Valenciana de Solidaritat amb Àfrica).
Diverses persones integrants de l’associació han visitat el CEIP Bonavista i el CEIP Lluís Vives, d’Ontinyent, i l’IES Dr. Lluís Simarro, de Xàtiva, per compartir amb l’alumnat les seues històries de vida i els seus processos migratoris des dels països d’origen. Una activitat que permet acostar a les aules experiències reals i generar espais de diàleg i reflexió.
L’acollida per part de l’alumnat i del professorat ha sigut molt positiva. Els i les alumnes s’han implicat activament, mostrant interés i interactuant de manera espontània amb les persones participants.
El professorat ha destacat també el valor d’este tipus d’iniciatives, ja que permeten continuar treballant a l’aula qüestions com la migració, el racisme, la discriminació i la inclusió, a partir d’experiències pròximes i testimonis en primera persona.
Amb Històries de Vida, XarCES continua impulsant una educació basada en els drets humans, la solidaritat, la convivència i el respecte a la diversitat.



